Főoldal >  SEO szótár
SEO szótár

Ez a kis szótár abból a célból készült, hogy segítsen eligazodni a Webáruház konkurencia elemzés című szolgáltatásunkkal kapcsolatos alapfogalmak között.

SEO

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization) azoknak a tevékenységeknek az összessége, amelyeknek a célja, hogy egy adott weboldal minél előbb kerüljön a keresők találati listáján. Mivel Magyarországon a kereső fogalma szinte egybeolvadt a Google fogalmával, ezért azt is mondhatjuk, hogy a kereső optimalizálás célja, a Google találati listáján való előkelő hely elérése.

Google organikus találati lista

A nem fizetett találati listát organikus találati listának nevezzük.

Google adWords, fizetett hirdetések

A Google adWords a Google-nek egy olyan rendszere, amely lehetővé teszi hirdetések elhelyezést az organikus találatok fölött és mellett, valamint a Google tartalmi hálózatán belül. Maga a rendszer egy licit alapú, amelyben a hirdetők szavakra vagy kifejezésekre licitálnak. Végeredményben a Google "eladja" a szavakat illetve a kifejezéseket. A fizetési hirdetéseknél az kerül előbbre, aki a Google által megszabott követelményeknek leginkább eleget tesz: jó minőségű a hirdetése, többet fizet stb.

Google top 10

A Google organikus találati listájának első 10 helyezettje.

Webáruházak konverziós rátája

Itt: ez egy arányszám, amely azt mutatja meg, hogy 100 látogatóból hányan vásárolnak. Általánosabb értelemben egy olyan arányszám, ami azt mutatja, hogy 100 webszájt látogató közül, hányan érnek el egy adott célt. Például hányan íratkoznak fel egy hírlevélre, hányan néznek meg egy képet stb.

Long tail reklámkampány

A "long tail" egy általános közgazdasági fogalom, amely Pareto olasz közgazdász munkássága folytán vált népszerűvé. Ezek szerint "a megtermelt javak 80%-a a társadalom 20%-ához kerül a társadalomra jellemző vagyonelosztás során" Forrás: Wikipedia. A "hosszú farok"elnevezés onnét száramazik, hogy az elvet leíró matematikai grafikonnak hosszan elnyúló farka van.

  long tail kampány  
  A kép forrása  

 

Pareto 1906-os felfedezése óta kiderült, hogy az elv az élet sok területére alkalmazható. Jelen esetben igaz az, hogy kevés nagyon ostomlott kulcsszó van, és sok kevésbé ostromlott van. A "long tail" kampány azokra a kulcsszavakra koncentrál, amelyek kevésbé ostromlott kulcsszavak. Ostromlott az a kulcszsó, amit sokan keresnek, például "játék" vagy "szerszám".

 

Google Analytics

A Google ingyenes szolgáltatása. A szoftver segítségével elemezhetjük a weboldalunkra vonatkozó

  • látogatói statisztikákat,
  • a forgalmi forrásokat,
  • a tartalomra vonatkozó statisztikákat,
  • és az eKereskedelmi adatokat.

Meta Keyword

A honlap egy oldalának a szöveges tartalmához kapcsolódó leíró elem, amelyben felsoroljuk azokat a kulcsszavakat, amelyek tömörem jellemzik az oldal tartalmát. A különböző SEO "tudósok" között vita van arról, hogy a Google milyen mértékben veszi ezt figyelembe az oladalak rangsorolása alapján. Meglátásunk szerint nem haszontalan dolog összegyűjtenünk, márcsak a magunk szempontjából sem, hogy miről is szól az adott oldal.

Title tag

A Title a böngésző címsorában megjelenő felirat. Fontosságát illetően elég annyit mondani, hogy a "tudós SEO társadalom" szinte egyöntetűen azon a véleményen van, hogy ez az egyik legontosabb meta tag, vagy más szóval leíró elem.

Title tag a böngészőbenTitle tag a böngészőben

Az ábra a Title tag megjelenését mutatja a böngésző címsorában.