Főoldal >  Szolgáltatásaink  >  Webáruház konkurencia elemzés
Webáruház konkurencia elemzés

Az online vásárlások világában a konkurencia fogalma jelentősen eltér a hagyományos formáktól; itt mindenki a lehetséges konkurensünk, aki kulcsszavaival be tud kerülni a Google első 10 találatába és/vagy az ár-összehasonlítókon hirdet. A szolgáltatásunk végső célja, hogy a konkurenciaanalízis segítségével költséghatékony online hirdetési stratégiát dolgozzunk ki megrendelőink számára.

Tapasztalatunk szerint sokszor sem a SEO, sem pedig a Google adWords nem segít abban, hogy a webáruházak konverziós rátája megfelelően alakuljon. Ezt kettő gyakorlatból vett példán keresztül mutatjuk be:

Tegyük fel, hogy webáruházunk diavetítőket árul, és áruházunk a "diavetítő" szóra tartósan a Google top 10 találata között van, de konkurenseink - akik szintén szerepelnek az első 10 találati listán -, olcsóbban árulják a diavetítőket.  Ekkor hiábavaló volt a SEO befektetésünk, mert vásárlóink ugyanazt a terméket olcsóbban fogják megvásárolni a konkurens webáruháztól.

Tegyük fel, hogy webáruházunk szerszámgépeket árul, és azt tapasztalja, hogy versenytársai termékei sokkal többször fordulnak elő a Google első 10 találata között, mint a saját termékei. Ezért egy "long tail" adWords kampány elindítását határozza el. Ez az elhatározás azonban csak akkor lesz jövedelmező, ha a kampányt a szegmens egy online piacelemzése előzi meg, amelynek a célja, hogy a szerszámgépek online értékesítésnek területén feltérképezze a  konkurens webshopok hirdetési stratégiáit. Ha ezt elmulasztják, akkor a kampány egyetlen nyertese a Google lesz.

Konkurenciaanalízis szolgáltatásunkkal azoknak a webáruházaknak kívánunk segítséget nyújtani, akik kíváncsiak arra, hogy környezetükben milyen webáruházak, milyen termékekkel és árakkal jelennek meg az online piactéren.

Webáruház konkurenciaelemzés szolgáltatásunk igénybevételének feltételei:

  • az áruház rendelkezzen legalább egy éves múlttal,
  • legalább 500 terméket forgalmazzon,
  • a Google Analytics telepítve legyen a webshop szájtján.

 

A képlet egyszerű: Ön lead egy kulcsszó listát, mi pedig szabályos időközönként visszaadunk Önnek listákat, bennük a  kulcsszóhoz tartozó legfontosabb jellemzőkkel, konkurens áruházakkal és az ár-összehasonlítókkal. És a listák mellé konkrét útmutatást is adunk, a konkrét teendők megjelölésével.

Az áruházak és az ár-összehasonlítók listáját mi állítjuk össze a kulcsszó lista alapján, de Ön is megjelölhet legfeljebb 30 webshop-ot.
A kulcsszavakat ügyfeleink jellemzően a Google Analytics-ből exportálják, vagy az adWords segítségével állítják össze, de a kulcsszó kutatásban is állunk ügyfeleink rendelkezésére.
A szolgáltatásunk alapja a termék-kulcsszó összerendelés, amelyet egyszer kell elvégezni, és utána folyamtosan karbantartani. Nézetünk szerint a termékekhez rendelt releváns kulcsszavak a vállalati adatvagyon fontos részét képezik. A termék-kulcsszó összerendelést szövegbányászati módszerek felhasználásával végezzük.

Az összerendelést a webáruházak eMarketing tevékenységük során - többek között - az alábbiakra használhatják:

  • beazonosíthatják legerősebb versenytársaikat, mert a listák segítségével megvizsgálhatják a konkurens boltok kereső listában elfoglalt helyezéseit, és a megfelelő kulcsszavakat
  • feltérképezhetik a konkurensek online versenyelőnyeit
  • egyedivé tehetik webáruházuk oldalainak meta Keywords tag-jeit és Title tag-jeit
  • adWords hirdetéseiket automatizálhatják
  • optimalizálhatják a különböző ár-összehasonlítókon való megjelenésüket
  • megvizsgálhatják a konkurens boltok kulcsszó teljesítményét

 

A megrendelő számára összeállított listák és szolgáltatások:

  • Termék-kulcsszó összerendelés, majd ennek szabályos időközönkénti frissítése
  • Szövegbányászati módszerekkel segített long tail kulcsszó kutatás
  • Konkurencia lista, konkurencia lista figyelés
  • Látogatottság és népszerűség elemzés
  • Konkurencia lista első 10 találati eredménnyel
  • Konkurencia fizetett hirdetései kulcsszavakkal
  • Konkurencia organikus találati kulcsszavakkal
  • Ár-összehasonlítók a Google-n
  • Long-tail kulcsszó lista összeállítása
  • Tartalom fejlesztés támogatása, termékekhez kapcsolódó potencionális youtube videolista összállítása

 

Amennyiben ismertetőnk felkeltette érdeklődését, kérjen ajánlatot az info@greymatter.hu címen.

Címkék:  konkurencia elemzéskonkurenciaelemzésversenytárs figyeléswebshop konkurenciawebáruház konkurencia